יום שני, 20 ביוני 2011

על פסטה וזוגיות - רביעי החדש בערוץ 10



רצועת הדוקו של רביעי בערב, בערוץ 10, מסתמנת כאלטרנטיבה ראויה למי שאינו אוהב ריאליטי, כמו "כוכב נולד".

בשעה 21:00, עונה שנייה לסדרה "בטבעת זו". גלית גוטמן ממשיכה במסע אל תוך עולמן של זוגות נשואים שחייהם המשותפים נמצאים במשבר חמור 



בעונה השנייה, בהשתתפות הפסיכולוג הקליני, ד"ר משה אלמגור נחשוף ונבחן מקרוב את הרגש, הכאב, המתח, השנאה והאהבה שמאכלסים נישואים במשבר.
בעונה  זו גלית גוטמן  הולכת  צעד קדימה נוסף  ובוחנת לראשונה את הנושאים שלא מדברים עליהם, ושגם הם גורמים לזוגות לפרק את הבית. הזוגות וגלית בעונה החדשה נועזים יותר נחשפים יותר מרגשים יותר וגם גלית פותחת את ליבה בפני ד"ר אלמגור והולכת עד הסוף.

יוצרי הסדרה: נתי אדלר ועדו צוקרמן
עורך ובמאי ראשי: נתי אדלר
מפיקים:גלית בנגלס-כהן ועדו צוקרמן, באזז טלוויזיה
 






בשעה 21:45, "המסע המופלא של אהרוני וגידי בדרך המשי" -ישראל אהרוני וגידי גוב יוצאים למסע דוקומנטרי מרתק  על תולדות הפסטה

ישראל אהרוני וגידי גוב יוצאים למסע הרפתקני מתובל בהומור, על פני כמעט מחצית הגלובוס, 6,000 ק"מ (!) בניסיון לפתור את המחלוקת עתיקת היומין בין הסינים לאיטלקים. הסדרה הדוקומנטרית בת שבעת הפרקים היא הרבה יותר ממסע קולינרי.
הפרקים הם תמהיל של נופים עוצרי נשימה, שיטות ייחודיות של הכנת פסטה, ומפגשים מרתקים עם עמי האזור. ביחד הם מתוודעים לתרבות המקומית, למאכלים, למוזיקה, ולאורח חיי היום יום. הצופה יווכח לדעת שהרבה מקומות על דרך המשי כאילו קפאו בזמן אבל הפסטה חיה נושמת ומדהים לגלות את השפע והגיוון שלה.




פרקי הסדרה לפי המסלול על דרך המשי:
פרק 1 - שיאן - תחילת המסע -כיסוני המלך
שיאן  - בירת סין העתיקה, היא הקצה המזרחי של דרך המשי, פה מתחיל המסע. 
בשיאן אהורני וגידי פוגשים בסוגי פסטה שונים אבל מתמקדים בכיסונים (פסטה ממולאת).  מכיסונים מעוצבים כמיטב מסורת המטבח הקיסרי המפואר ועד "כיסוני העם" שאפשר למצוא בכל דוכן בשוק. 

פרק 2 - היציאה מערבה
אהרוני וגידי חוצים ערים וכפרים מתקדמים מערבה באמצעי תחבורה מגוונים
לאורך הדרך נחשף לשיטות הכנה יוצאות דופן של איטריות. מחומרים שונים ובטכניקות מפתיעות מאד

פרק 3 - כל הדרך עד קצה סין
בפרק הזה יש עושר בלתי נתפס של מקומות אנשים תרבויות ומאכלים. ערבוב של שפות, שיטות הכנה ומנהגים שהזמן לא נגע ושינה אותם. אהרוני הפתיע את גידי במחווה עם מוזיקאים אויגורים מקומיים, מחווה שריגשה אותו מאד.

פרק 4 - בוכרה. אהרוני במסע שורשים
מסע השורשים של אהרוני. חזרה למקורות משפחתו. משפחת סוחרים על דרך המשי. פרק אישי שמשלב זיכרונות ומפגש מרתק עם תושבי העיר בוכרה ועם הפתעות קולינריות מרתקות.

פרק 5 - מזרח טורקיה
מהגבול האיראני דרך שרידי תיבת נח,  הצד הפראי והמוסלמי יותר של טורקיה. שיטות עשיה מרהיבות של איטריות קדאיף ומקומות ייחודיים בסכנת הכחדות.

פרק 6 - טורקיה והמפגש עם ההיסטוריה המקראית
צומת הדרכים המפגישה בין דרך המשי לדרך הבשמים שעלתה מארץ כנען. הסיפור המקראי הוא סיפור אברהם אבינו ושבטו. המערה שבה נולד, העיר אורפה היא אור כשדים וחארן. אורפה היא הבירה הקולינרית של טורקיה והקבאב האורפלי ידוע כאחד הטובים בתבל.
ובסוף אהרוני וגידי מגיעים לאיסטנבול.

פרק 7 - הפסטה כמדע - איטליה
הקצה המערבי של דרך המשי. הפסטה כאמנות. הפסטה כמדע. יותר ממאתיים סוגי פסטה המיוצרים בשיטות ייחודיות, בחומרי גלם שפותחו במיוחד לפסטה בין עם בעבודת יד ובין עם בייצור תעשייתי בכמויות אדירות.
ביקור בעיר גרניאנו  - מקור הפסטה התעשייתית שהופצה לכל רחבי איטליה. העיירה הוקמה ע"י יצרני פסטה וחיי התושבים נסובים עד היום סביב ייצור הפסטה. זהו  פרק סיכום שבו עוברים אהרוני וגיד בקלילות ובהומור על כל מה שראו ולמדו בדרך, מפגשי התרבויות המוזיקה האוכל ובעיקר השונה והדומה בייצור הפסטה..

אז מי המציא את הפסטה?

 
 חברת הפקה: טדי יזמות והפקות בע"מ 
 במאי: עידן לוי
צלם: עמרי תקוע
מפיקה: ורד סמין שס  

הבלוג מוחה על כך שהוא צריך לשדר ביום רביעי בערב, אבל מודה לאלוהים על המצאת ה"יס מקס"...