יום שישי, 9 באפריל 2010

זו אכן אותה האהבה ...


בלשון יח"צ קשת:
איש נזירי אריק איינשטיין. כבר כמה עשרות שנים שהוא מנהל את הדיאלוג עם הקהל רק דרך התקליטים:          
 לא מופיע, ולא נחשף לטלוויזיה. האיש שהמציא את הרוק'נרול הישראלי בקלאסיקות לאינספור, נעדר אפילו מהופעת הענק שערכו לכבודו בפארק הירקון, דווקא הסרט "כבלים" שיוצא עכשיו בהוצאה מחודשת גרם לאיינשטיין להסכים להתראיין לגורי אלפי, יחד עם חבריו ליצירת הסרט צבי שיסל ומוני מושונוב. עצם הבחירה להיחשף מחדש דווקא בהקשר של "כבלים"  מלמדת עד כמה היצירה הזו קשורה לנימי נפשו של איינשטיין ועל הקשר המיוחד עם החברים מושונוב ושיסל, כפי שהדברים באים לידי ביטוי, בצורה כל כך אותנטית ומרגשת בסרט "זו אותה האהבה" שישדר בשישי הקרוב 21:00 בערוץ 2.      
"כבלים" הייתה תגובה אוונגרדית וכמעט חתרנית, לתחילת המהפכה של הטלויזיה הרב ערוצית בישראל. הנושא הפך את הסרט שהופק ב-92' למצע פורה, למגוון אדיר של דמויות וליצירת שפה ייחודית מרובת שכבות, שהשאירה עד היום כמה מטבעות לשון שהפכו לקאלט. 



איינשטיין שיסל ומושונוב עשו בסרט הוא הכל: כתבו, ביימו, הפיקו, שיחקו ואפילו שיתפו את הילדים. אבל בעיקר, הם עשו הכל יחד, מתוך תחושה של חופש יצירתי מושלם. מצידם של איינשטיין ושיסל, "כבלים" היא המשך ישיר של "לול" המיתולוגית.
גורי אלפי דיבר איתם, על התקופה ההיא, על החברות האינסופית, על תהליך היצירה,על הילדים, וגם על השאלה מדוע "כבלים" הפך לקומדיה הטלויזיוניות האחרונה בקריירה של איינשטיין עד כה. לאורך הסרט ישולבו קטעים שהפכו לקאלט מתוך הסרט המקורי, קטעים מפרויקטים נוספים של השלושה וכן צילומים נדירים ואישיים שלהם יחד, כפי שטרם נחשפו עד כה.



ועכשיו בנימה אישית, 
צפיתי בתכנית שתשודר הערב בקשת. חיכיתי לה מאד ושמחתי לצפות בה לפני כולם.
היה מרגש ומאד נוסטלגי לצפות באריק, צבי ומוני. חזרתי לתקופה בה כבלים היה חלק בלתי נפרד מהילדות שלי, מהווי היומיום שלי, משפטים שנשארו בזכרון.

לפני יותר משנתיים, הקדשתי פוסט שלם לסרט, בבלוג אחר .
גם אז, הכמיהה לימים ההם הייתה גדולה.
כאן, הרבה דיבורים, מעט קטעים וללא ספק קידום לא רע לדי.וי.די של הסרט "כבלים" שאוטוטו יוצא לחנויות ובכל זאת, 
ההרגשה זהה לחלוטין.
חשוב מאד שילדי המילניום, יחשפו ויכירו הומור אחר, לא פחות טוב ואולי אפילו טוב בהרבה מההומור הגס שמציף את כל תחנות הטלוויזיה היום.
אולי יהיה להם קשה להתחבר, אבל מובטחת להם פנינה נוסטלגית, בייחוד אחרי צפייה באחד מסרטי הקאלט הגדולים, בתרבות הישראלית הפשוטה שלנו.

אז לא לפספס ובראבו על הלנצ'יה...

הערב ב-21:00 בקשת, ערוץ 2


מפיקות : גליה מירום, דנה כהן  
עורכת:  ליעד מודריק  
במאי:  גורי אלפי אהרון