יום שני, 18 ביולי 2011

"The X Factor" תשודר בלעדית ב-HOT3 וב-HOT VOD


אחרי שהסעיר את בריטניה (21 מיליון צופים בפינאלה האחרון), והפך לפורמט המצליח ביותר באירופה (17 מדינות), מותג העל של סיימון קאוול מגיע לארצות-הברית, וישודר בצמידות לשידורו ב-HOT



"האקס פקטור" ("The X Factor") של חברת "Fremantle" ו"Syco TV", החברה בבעלותו של סיימון קאוול, צפויה לעלות ב-21 בספטמבר ברשת "Fox". כאמור בתחילת 2010 הוכרז כי קאוול יפרוש בסוף העונה התשיעית של "אמריקן איידול" על-מנת להשיק את הגרסה האמריקאית של "אקס פקטור". לאחר העזיבה המתוקשרת, הוא חוזר, ובגדול.

אמנם היא צפויה לעלות רק בעוד כחודשיים, אך הבאז והעניין סביב ה"אקס פקטור" מגיעים כבר עכשיו לשיאם. הפורמט הבידורי של סיימון קאוול, שכבש את העולם בסערה, מגיע לראשונה לארצות-הברית בסתיו הקרוב, עם נאמברים יוצאים מן הכלל, הפקה גרנדיוזית, קרבות בין השופטים, הופעות אורח של הכוכבים הכי גדולים, ומיליוני מעריצים מסביב לעולם.

ה"אקס פקטור" עלתה בשנת 2004 כתוכנית גילוי הכישרונות הבאים של בריטניה, ומדורגת כתוכנית הבידור המצליחה ביותר של אנגליה. בפינאלה העונה האחרונה והשביעית שלה היא שברה שיאי צפייה עם 21 מיליון צופים ו-15 מיליון הצבעות. עם השנים היא הוכתרה לפורמט הבידור המצליח באירופה, כשנמכרה ל-17 מדינות, שגם בהן שברה שיאי צפייה ופופולאריות. המוזיקאים הגדולים בעולם הגיעו להופעות בתוכנית, ביניהם ביונסה, ג'ורג' מייקל, בריטני ספירס ואפילו פול מקרטני. "אקס פקטור" הפכה למותג-על בבריטניה, עם ספרים, מגזין, משחקי וידיאו ואפילו פיצת "אקס פקטור".

מספר אלמנטים מבדילים בין "אקס פקטור" ובין תוכניות מסוגה, וכבר בשלב האודישנים הנבחנים מופיעים מול קהל של אלפים. ל"אקס פקטור" אין מחסומים, והיא פתוחה לכל הגילאים, הסגנונות ולזמרי סולו ולהקות כאחד. בשורת הופעות מושקעות מתמיד, יתחרו המשתתפים במבחן האולטימטיבי של יכולות ווקאליות, כריזמה והופעה, בכדי לזכות בחוזה הקלטות ב"סוני" וחברת התקליטים של קאוול בשווי 5 מיליון דולר, הפרס הגדול ביותר בתולדות הטלוויזיה.

המבצעים הם לא היחידים שמתחרים ב"אקס פקטור"- מדובר בתחרות בין השופטים. פאנל שופטי התוכנית, המורכב ממומחים מתעשיית המוזיקה, מנצח על המתחרים, שמחולקים לארבע קטגוריות שונות (בני 14-24, בנות 14-24, מתמודדים מעל גיל 25 ולהקות), כשעל כל קטגוריה יהיה אחד מארבעת השופטים מנטור. הם יהיו אחראים- מבחירת השירים, דרך הסטיילינג ועד ההעמדה, לצד שיפוט המשתתפים של השופטים האחרים, מה שמצמיח ויכוחים ענקיים, בדרך להפוך לשופט המנצח.

בראש כס השיפוט יעמוד אחת מהדמויות המשפיעות בעולם הבידור העולמי, סיימון קאוול, מפיק טלוויזיה ומוזיקה. קאוול יתאחד בשולחן השופטים עם כוכבת הפופ והאייקון, פאולה עבדול, שלאחר חרושת שמועות תאחד כוחות עם קאוול, שלוש שנים לאחר ששפטו ביחד ב"אמריקן איידול". אליהם יצטרפו המפיק הבכיר זוכה ה"גראמי" אל. איי ריד; וכוכבת ה"פוסיקט דולס" ניקול שרזינגר. את התוכנית יגיש סטיב ג'ונס.


הבלוג לא יכול כבר לחכות, מרוב התרגשות...