יום ראשון, 15 בינואר 2012

לא רק פורמטים ישראלים נמכרים להוליווד

 לאחר שמכר את "האמת העירומה" לHBO ואת "תמרות עשן" ל-NBC, יפיק  אלון ארניהעם אולפני אנדמול ארה"ב את הגרסה האמריקאית של סדרת הפשע ההולנדית  "פינוזה"  עבור  .ABC מליסה רוזנברג ’דמדומים’, ’דקסטר') תכתוב את התסריט לסדרה.

המפיק והתסריטאי אלון ארניה הוביל את עסקת המכירה של "פינוזה"  לשוק האמריקאי. ארניה חבר בתחילת השנה למפיקי הסדרה בהולנד (NL Films) והביא למכירתה של הסדרה תחילה לאולפני אנדמול ארה"ב , ובהמשך לרשת הטלוויזיה. ABC

אולפני אנדמול הודיעו לאחרונה על כוונתם להרחיב את פעילותם בארה"ב בתחום הפקת סדרות דרמה". פינוזה" תהייה סדרת הדרמה הראשונה בהפקת אולפני אנדמול ארה"ב בשיתוף עם אולפני .ABC  ארניה יפיק את הסדרה עם מליסה רוזנברג והווtרד קליין.
 
"פינוזה" היא סדרת פשע ברוח ה"סופרנוס, "שבמרכזה אלמנתו של מאפיונר, הנחושה לחשוף את רוצחי בעלה. הסדרה, שזוכה לרייטינג גבוה מאד בהולנד, נמצאת במהלך צילומי העונה השנייה. את הגרסה ההוליוודית  תפיק ABC  בתחילת  2012

זוהי עונת מכירות חמה עבור ארניה בה חברת ההפקות Scripted World  שבבעלותו סוגרת בהצלחה עסקת פיתוח חמישית במהלך השנה האחרונה מול הרשתות והאולפנים האמריקאיים המובילים.

אלון ארניה מכר את סדרתם של האחים ברבש  "האמת העירומה"  לרשת HBO ואולפני ליונס גייט . הסדרה הופקה במקור  עבור ערוץ .10 ארניה מפיק את הגירסה האמריקאית של הסדרה ביחד עם קלייד פיליפס, יוצר הסדרה המצליחה "דקסטר". הסדרה נמצאת בשלבי פhתוח מתקדמים וצפויה להיכנס להפקת פיילוט בחודשים הקרובים

במהלך חודש אוגוסט האחרון הוביל ארניה  את עסקת המכירה של "תמרות עשן" (הוט (לרשת ,NBC אשר גברה על רשתות ואולפנים נוספים שהתחרו על הזכות להפיק את הגרסה האמריקאית לתכנית.  נוח סטולמן ועודד דוידוף יפיקו את הסדרה עם אלון ארניה, פיטר טרוגוט, רייצ'ל קפלן והתסריטאית ליסה זוורלינג  (ER, Flash Forward, The Event) שתכתוב את התסריט לפיילוט ההוליוודי שלתמרות עשן."

"פינוזה"  ההולנדית היא היבוא הראשון של ארניה מאירופה לרשתות האמריקאיות.  בימים אלה נמצאת חברת  Scripted World של ארניה במו"מ ובתהליכי מכירה מתקדמים של סדרות דרמה אירופאיות נוספות.
 Script World   פועלת במספר טריטוריות באירופה דרך שיתופי פעולה עם חברות הפקה בהולנד, דנמרק, גרמניה, איטליה, איסלנד ועוד